I Vi Bilägares stora test av svenska parkeringsappar presterade Mobill Parkering mycket starkt. Vi hamnade långt framme när man tittar på appens funktionalitet och användarupplevelse.
Vi är bra där det spelar roll
Vi Bilägare var tydlig: ”Med varm färgskala, bra design och tydligt flöde är Mobill trevlig att använda.” Det är precis det vi fokuserar på. Vi presenterar också ”tydliga uppmaningar till användaren genom parkeringsflödet”, något som Vi Bilägare noterade att inte alla appar lyckas med.
Vår tidsaxel med dragfunktion fungerar bra för alla, Vi Bilägare skrev att den fungerar ”även för den med grova fingrar eller nedsatt syn, men också för den som behöver ställa in tiden på språng under exempelvis en promenad.”
Transparent och användarfokuserad
Parkeringszonen visas tydligt, vår inloggningsprocess är enkel, rent av enklast av alla parkeringsappar, bara ett telefonnummer och sms-kod, och vi gör det lätt för användaren att överblicka allt på kartan.
En sak som Vi Bilägare särskilt noterade: vårt telefonnummer till kundservice är nu klickbart direkt i appen, och vår svarstid är kort. Det handlar om att faktiskt vara tillgänglig för användarna när det behövs.
Transparent prissättning – ingen dolda avgifter
Vi tar ut serviceavgift i fem städer, Stockholm, Göteborg, Linköping, Lund och Lidköping. Överallt annars är det helt gratis. Och även i de städer där vi tar ut serviceavgift kan användare slippa den genom att använda vår webbversion.
Det är helt enkelt en annan filosofi än många konkurrenter. Vi tror på transparens.
Vi växer snabbt – och vi slutar inte
Vi växer otroligt fort till nya städer och orter, och vi kommer att fortsätta vårt hårda arbete för att utöka vår täckning. Det här är bara början.
– Vi är glada över resultatet. Vi Bilägare bekräftar det vi redan vet, att vi har en app som är enkel, intuitiv och trevlig att använda. Vi ligger långt fram på det som faktiskt spelar roll för bilister. Vi vill öka täckningen, och jobbar hårt för att täcka fler ytor, det är bara en tidsfråga, säger Joakim Held, vd på Mobill Scandinavia AB.
Testet går att läsa i Vi Bilägare nr 15 2025 och snart även på vibilagare.se.
Om Mobill
Upptäck Mobill – en snabb och bekväm lösning för att betala för din parkering och elbilsladdning direkt från din bil. Med vår app kan du välja mellan att betala med faktura eller kort och du betalar endast för den tid eller mängd kilowattimmar du faktiskt använder. Och om du skulle glömma att avsluta din parkering så kan du lita på att autostopp-funktionen stänger av den åt dig.
Att komma igång är enkelt – ladda bara ner appen, registrera dig och börja parkera! Med Mobill Parkering får du mer tid att njuta av din dag och mindre stress över parkeringen.
Gå till Mobill Parkering för att börja idag.
Mobill grundades redan 2005 med mobilparkering som vår första tjänst för mobila betalningar. Sedan dess har vi framgångsrikt utnyttjat vår expertis för att utveckla en mängd andra tjänster, inklusive biljettering för kollektivtrafik, varuautomater och point-of-sale-försäljning. Vi skapar applikationer och tjänster som gör att våra klienter snabbt kan ta mobilbetalningar i drift.
Vi är stolta över våra teknologier, inklusive Mobill Service Platform (MSP) och Mcode-biljetter som kan skickas via SMS eller över Internet och läsas av från mobilskärmen. På så sätt kan våra kunder använda äkta mobila betaltjänster på ett enkelt och smidigt sätt.
